4 Kasım 2014 Salı

Sağ Bek Sorunu Üzerine

Takım doktoru Ertuğrul Karanlık, Serdar Kurtuluş'un iyileştiğini yönünde rapor vermiş. İyileşir iyileşmez 11'e koymak doğru mu tartışılır. Kesin olan bir şey varsa o bölgede Necip'in bir daha oynamaması gerektiği. Kötü performans göstermesi bir kenara, iki maçtır doğrudan sonuca etki eden defansif hataları var ve haklı olarak çok fazla hedef haline geldi. Beşiktaş'ın kendi yetiştirdiği bir ismi, kendi elleriyle harcamaması gerektiğini düşünüyorum.

Fenerbahçe maçında sonradan oyuna giren İsmail'in de ne kadar etkin olacağı konusunda tereddüt yaşamaya başladım. Necip'in daha fazla demoralize olmaması, öz güven yitirmemesi ve maç kaybettirmemesi adına bir sonraki maç İsmail ya da Serdar'ın sahada olması gerekiyor. Serdar sakatlanmadan önce iyi ya da kötü bir standart tutturacak gibi görünüyordu, beklenene yakın, biraz altında bir standart.

Peki Serdar bu standardı tutturamazsa? İşte o zaman çözüm resimdeki adamda aranacak. Geçtiğimiz yıl 13 asistle ligin asist kralı olan Cicinho. Bu yıl da bu kategoride 5 asistle lider gittiğini hatırlatalım. Yaşı ilerlemesine rağmen hala futbola katacak bir şeyi olan isimlerden. Bugün ligimizde oynamasının bir numaralı sebep Roberto Carlos kuşkusuz. Beraber geçirdikleri 1.5 sezonun ardından Cicinho'nun belki de kariyerinde son kez bir adım ileri atacağı bir transfer olur Beşiktaş'a gelmesi.

Necip'e hiç güvenmiyorum.
İsmail'e güvenmiyorum.
Serdar nasıl dönecek emin değilim.

Durum bu iken Cicinho gelirse başarılı olacağını düşünüyorum. Devre arasında yabancı kontenjanında değişiklik olacağı söyleniyor. Bu olursa ve biz de Cicinho'yu alırsak, sağ ve sol bek pozisyonlarını Brezilyalılara emanet etmiş olacağız. Motta'yla iyi bir ikili olacaklarını düşünüyorum. Defans anlamında beklentiyi karşılar, ileri çıkma anlamında beklentiyi aşar.

Sivasspor'la ilişkiler ne durumda bilmiyorum. En son İbrahim Toraman'ı onlara kiraladık. Umarım bu transfer Beşiktaş'a pahalıya patlamaz. Geçtiğimiz ay İstanbul'daydım. Stad inşaatının etrafında bir tur attım ve şunu söyleyebilirim ki: 'Oraya para lazım.'

Özetle, Beşiktaş'ın sağ bek sorunu üzerine planı Cicinho olmalı. Takımın kısa vadede alternatifleri de bulunuyor elbet. Serdar'ın iyileşmesi tam zamanında oldu diyebiliriz. 3 gün sonraki Partizan maçında oynama ihtimali bulunuyormuş. Son senaryo olarak da; biraz beklerin hücuma katkısından fedakarlık etmek gibi olur ama Franco ya da Sivok sağda denenir mi acaba diyorum. En azından Partizan maçında.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder