15 Şubat 2011 Salı

Futbolun Tanrısı Veda Etti


Ronaldo, gerçek Ronaldo, bana göre gelmiş geçmiş en iyi futbolcudur. Ona blogu kurduğumuzdan beri anasayfada yer veriyoruz. Herkese futbolu sevdiren bir adam vardır benim için o adam Ronaldo'ydu. Onun oynadığı futbolun eşi benzerini oynayan çıkmadı. Biliyorum bunlar oldukça iddialı sözler ama konu Ronaldo ise sonuna kadar büyük konuşurum.

Yaptığı şeylerden bahsetmeme gerek var mı diye bir düşündüm. Herkes biliyordur mutlaka ama kısaca özetleyim 2 parça halinde. Birinci bölümde aldığı 3 Yılın Futbolcusu Ödülü, 4 Dünya Kupası'nda yer alması ve yine bu kupada kırdığı rekorlar olsun. Bunun yanında da yaptığı o inanılmaz hareketleri, şu sıralar hiçbir futbolcuda göremediğimiz ayak hakimiyetini koyalım. Ronaldo için hala az. Gençken PSV'de attığı 46 maçta 42 gol. Sonra sırasıyla Barça'da 37 maçta 34 gol, Inter'de 68 maçta 49 gol ve efsane Real Madrid'de 127 maçta 83 gol. Etkileyiciden de öte bir performans bu. Gittiği heryerde koşullar ne olursa olsun onlarca gol atmayı başardı Ronaldo. Klüp başarılarını bir kenara koydum uluslararası arenada adeta terör estirdi. Brezilya milli takımının en parlak dönemlerinde takımın yıldızı olarak sahadaydı ve görevini layığıyla yerine getirdi. 2002 Dünya Kupası'nı adeta tek başına aldı. Bunları yaptığı sırada bir anda kendini Dünya'nın 1 numaralı futbolcusu olarak buldu. Belki 5-6 yıl gibi kısa bir dönem o ünvanı haketti, ama ben dahil çoğu insan için belki de sonsuza kadar öyle kalacak.

Yazının başında 2 parça halinde bahsedeyim demiştim. Geldik 2. parçaya. Madalyonun öteki yüzü. Sakatlıklar. Çok da uzun bahsetmek istemiyorum açıkçası hepimizin bildiği gibi Ronaldo sakatlıklar yüzünden uzunca bir süre sahalardan uzak kaldı. Milan'da oynarken hipotiroidizm adlı bir hastalığa yakalandı ve buna bağlı olarak engellenemez bir şekilde kilo almaya başladı. İnanılmaz bir çalışma temposuyla kilo vermeye çalışsa da metabolizmayı yavaşlatan bu hastalık ona izin vermedi. Ronaldo'nun kendi cümleleriyle bu yazıyı da kapatıyorum çünkü onun artık futbolda olmadığını bana hatırlatan herşey gözlerimin dolmasına sebep oluyor.

"Çok üzgünüm ancak vücuduma karşı verdiğim savaşı kaybettim. Benim yakınımda olanlar, beni iyi tanıyanlar gerçeği çok iyi biliyor. Acı hissetmeden merdivenlerden bile çıkamıyorum. Dört sene önce Milan'da hipotiroidizm denilen bir hastalığım olduğunu öğrendim. Bu hastalık metabolizmanızı yavaşlatıyormuş, ben de bunu kontrol altına almak için futbolda yasadışı olan ilaçları almak zorundaydım. İnsanlar kilolarım hakkında çok rahatsız edici yorumlar yaptı; sadece bunu açıklamak istedim. Artık her şey bitti."

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder