15 Mayıs 2015 Cuma

NBA Playoff 2015 Son Durum Değerlendirmesi

Spurs'ün elenmesinden bu yana playofflarla alakalı yazı girmemiştim. Bu süre aralığında derslerin yoğunluğundan dolayı yalnızca birkaç maç seyredebilme fırsatı buldum. Akademik yükümlülüklerin ağırlığı altında kalıp burayı çok ihmal ettim. Kısa da olsa bir şeyler yazmak istiyorum.

Öncelikle Doğu Konferansı yarı finallerinin Batı'ya oranla daha iyi geçtiği bir gerçek. Belki de bu sezon ilk kez bir Doğu-Batı kıyaslamasında Doğu baskın taraf oluyor. Buzzer'lar havada uçuştu resmen herkes kafa kafaya oynuyor. Batı'da ise tablo çoğunlukla daha net.

Yazıhane potacastlerinde sıkça geçen LeBron kötü oynuyor düşüncesine katılmadığımı belirteyim. İzlediğim maçların neredeyse tamamı Cavs-Bulls maçlarıydı ve ben LeBron'da bir falso göremedim açıkçası. Hele ki geçen maçta Kyrie tutukluk yapınca iyiden iyiye sazı eline aldı. Artık yavaştan LeBron'dan geçiyor muhabbetleri için çok erken. Önceki maç attığı buzzer'la beraber gündeme gelen bir diğer mevzu ise klasik Michael Jordan kıyaslamaları. LeBron three-peat yapabilseydi bu kıyaslamaya girenleri bir nebze anlayabilirdim ancak şu aşamada bu hipotez kesinlikle geçersiz. Seride yüz güldüren isim ise Derrick Rose kuşkusuz. Belki de sakatlıktan döndüğünden beri ilk kez bu kadar MVP senesine yakın oynuyor. Hala tereddütleri var, hala kısa periyotlarla ağır batırabiliyor ancak MVP ruhunu bizlere tekrardan hissettirdi, buna şüphe yok. Seriyi şu an 3-2 önde olan Cleveland'ın geçeceğini düşünüyorum.
John Wall olmadan kazanan Washington da bir takdiri hak ediyor. Bu noktada normal sezonun sonlarına doğru hafiften sallanan Atlanta'nın playofflara gelince başta Teague olmak üzere düşük performans sergilemesinin de payı var elbette. Playofflarda tecrübenin devreye girdiğinden bahsederiz hep. Bu önermenin altına örnek olarak 2015 NBA playofflarında Paul Pierce yazılmalı. Sezon içerisinde dükkanı kapattı kapatacak görüntüsünden tamamen uzaklaştı, takımın belki de en verimli oynayan oyuncusu konumuna geldi. Yaş ne olursa olsun bu adam bir Finaller MVP'si, eli titremiyor. Budenholzer'ın Atlanta'sını elemeye yetecek mi? 3-2 geride olduklarını da düşünürsek zor.
Batı'da ise Spurs'ü eleyen Clippers'ın Rockets'ı 4-1 geçmesini bekliyordum. Beklentimin aksine 5. maçta Rockets tır gibi ezdi geçti ve durumu 3-2'ye getirdi. Howard'ın iyi olduğundan falan bahsediyorduk ama Clippers bildiğiniz şampiyonluk adayı. Zaten bizim seriden kim çıkarsa çıksın Houston'ı eleyeceğini düşünüyordum. Clippers da sonuca ulaşacaktır. Bir parantez Blake Griffin'e. Bizim serideki mükemmel oyununu sürdürüyor. Orta mesafe falan derken iyiden iyiye çok yönlü bir silah haline geldi. Playoff ortalamaları 25-13-6. Baş döndürücü gerçekten. Son olarak geçen maç Kevin McHale'in Hack-a-Jordan'ın suyunu çıkardığını da söyleyelim. Jordan'ın ilk yarı 28 serbest atış inanılır gibi değil, ne yani ikinci yarı da devam etseler adamı 25-30 sefer çizgiye mi yollayacaklardı. Son maç yapmadılar bu taktiği, gayet de kazandılar. McHale'in bu anlamda uçlarda yaşadığını söylemek mümkün. Hack-a-Jordan topu size kazandırıyor evet ama aldıktan sonra ortaya bir şey koyamaz isen 4. maçta da olduğu gibi adamı mahvederler.
Son olarak Warriors-Grizzlies serisi. Curry ne oynuyor ama. MVP ödülünü aldı, nitro modunu açtı resmen. Futbolda Messi'nin yarattığı büyü etkisini yaratmaya başladı. İki saniye önce potaya arkası dönük üçlük çizgisine doğru giderken bir bakmışsınız top çoktan çemberden geçmiş bile. Grizzlies'i koştura koştura durumu 3-2'ye getirmeyi başardılar. Normal sezonda Spurs bir kenara, Grizzlies tökezleyene kadar benim gizli şampiyonluk adayımdı. Şu an 3-2 gerideler ama ben yine de favori hakkında net bir ifade kullanmak istemiyorum.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder