5 Nisan 2015 Pazar

Nets & Heat & Celtics & Pacers & Hornets

Doğu'da 8. sıra yarışının çok çekişmeli olduğundan bahsediyorduk. Miami Heat'in de çuvallaması sonucu yarış bir anda 7. sırayı da içine aldı. Playoff'un son iki sırası için iddiası olan her takım hakkında düşüncelerimi yazdım.
Öncelikle Brooklyn Nets. Playoff'a girmelerini kesinlikle istiyorum, yıl içerisinde rotasyonda birçok deney yaptılar ve kör topal playoff potasında kalmayı başardılar. Sezon ortasında Jarett Jack'in sırtladığı takımda şimdilerde Deron Williams'ın süper performanslarını izliyoruz. Elbette ki bu iki isimden önce belirtmemiz gereken ana karakter Brook Lopez. Sezonun sonlarına doğru iyiden iyiye sorumluluğu aldı ve takımının 7. sıraya tırmanmasını sağladı. Önlerinde bir Atlanta bir de Portland maçı var. Eğer şanslı günlerinde olurlarsa Atlanta bu maçta as oyuncularını dinlendirebilir. Bu da Brooklyn'e çok değerli bir galibiyet olarak geri döner. Yatırımlarının karşılığını alamadılar belki ama ben yine de iki sıranın birini hak ettiklerini düşünüyorum.
Miami Heat'e gelecek olursak, onlar kendilerini yukarı atmışlardı ancak son zamanlarda sağlam rakipler gelince arka arkaya kaybedip yeniden aşağı indiler. Heat'te en sevdiğim figür olan Chris Bosh'un sezonu kapatması sonrası takıma sempatim oldukça azaldı. Bu sezonun Heat adına parlayan yıldızı Hassan Whiteside'da da bir türlü ısınamadım. Kelly Olynyk'e attığı dirsek benim gözümde Whiteside'ı bitirdi diyebilirim. Merak edenler açsın izlesin, nefret dolu bir müdahaleydi. Yıllarca kendini ligde kabul ettiremeyen Whiteside'ın saygı görmeye başladığı anda ortaya çıkan ve saklayamadığı kompleksinin bir dışa vurumuydu belki de. Bunun yanı sıra bir de kadroya dengesiz Beasley'i kattılar. Hepsi birleşince benim gözümde kişisel sempatilerimden ötürü playoff'u hak etmeyen bir yapıya büründüler. Wade'in takdire şayan bir çabası var ancak LeBron gitti artık, malum Bosh da yok. Mevcut çırpınış da bana samimi gelmiyor. Kadro kalitesi hala Doğu'da rahatlıkla playoff yapabilecek seviyede ancak en azından bu sezon için ben iki sıranın birinde onları görmek istemiyorum. Yine de fikstürleri rakiplerine göre rahat görünüyor. Bir Pacers bir de Hornets maçları var. Buradan alınacak sonuçlar belirleyici olacak. Ben bu sezon dışarıda kalmaları gerektiğini söyledim ama dediğim gibi bu tamamen kişisel sempatiye dayanan bir seçim. Gerçekçi olmamız gerekirse, potada kalacaklardır.
Küçük enişte Isaiah'ın takımı Celtics de nasıl olduysa playoff yarışında adından söz ettirmeyi başardı. Kadroları başlıktaki beş ekip arasında açık ara en zayıf kadro. Koç Brad Stevens'in becerisi ve başarıya aç oyuncu topluluğuyla playoff yarışına tutundular. Yürekten oynuyorlar falan ama kadroları gerçekten bir playoff kadrosu değil, çok atıp çok yiyorlar. Atlanta ya da Cleveland karşısında paramparça olmaları çok muhtemel. Umut vaat ediyorlar ancak bu sezon dışarıda kalma ihtimallerini daha yüksek görüyorum. Güzel bir yapılanmaları var. Bütün takımı dağıtıp baya bir draft hakkı aldılar. Çekirdekte yer alabilecek Bradley, Olynyk, Thomas gibi parçalara sahipler. Birkaç tane de genç oyuncu düşürürlerse önümüzdeki yıllarda playoff'a abone olmaları, Celtics organizasyonunun da toparlanması anlamına geleceği için beni çok memnun eder ama dediğim gibi bu sezon değil. Nisan'ın 11'i ve 12'sinde arka arkaya iki Cleveland maçları var. Bu maçlar belirleyici olacaktır.
Gelelim Nets'ten sonra playoff'ta görmek istediğim ikinci takım olan Pacers'a. Bütün sezonu en iyi oyuncuları olan Paul George'dan yoksun geçirdiler. Herkes dibe vuracaklarını düşündü ama onlar hep potada kaldılar. Son 2 haftadır çok fazla maç kaybettiler hatta arka arkaya 6 tane kaybettiler. Ona rağmen hala 8. sıranın biraz altındalar. Okuduğum haberlere göre Paul George da yarın parkeye dönüyormuş. Öyle ya da böyle 2 sezondur Doğu'da adından söz ettiren Pacers'ın tekrardan tam kadro olacak şekilde playoff'ta yer almasını istiyorum. George'un yokluğunda Hibbert ön plana çıkar demiştik ama o bir gram ilerleme kaydedemedi. Onun yerine George Hill önderliğinde bu noktaya kadar iddialarını taşıdılar. Yarın oynayacakları Miami Heat maçı işin rengini belli eder.
Son olarak Charlotte Hornets'ten bahsedeceğim. Geçtiğimiz yılın üzerine koyma parolasıyla çıktıkları bu sezon onlar adına büyük bir hüsranla sonuçlandı. Belki de tek olumlu faktör diyebileceğimiz Kemba Walker'ın da sezon ortasında sakatlanmasıyla ortada övülecek bir şey kalmadı. Lance Stephenson hamlesi büyük patladı. Onlar da kabullenip yedeğe çektiler ve bir fiyasko olarak maziye kazıdılar ismini. Al Jefferson geçtiğimiz sezona kıyasla daha pasif oynuyor. Hiç hedef yükselten takımın yıldız oyuncusu gibi değildi. Takımı sezon ortası takas edilen Mo Williams taşıyor. Bu bile playoff'ta olmamaları gerektiğini işaret eden harika bir gösterge. Planlar yapıldı, hamleler yapıldı ama olmadı. Michael Jordan ve ekibi takımı önümüzdeki sezon daha sağlam temeller üzerine inşa etmeli. Mo Williams'dan katkı alabilirsin ama takımı o çekiyorsa, sıkıntı var demektir.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder