24 Ağustos 2014 Pazar

Analiz: Big 3 'Kurmayınca' Olmuyor Anlaşılan


Love takasının gerçekleşeceği günler öncesinden belliydi aslında ama ben yine de resmiyet kazanmasını bekledim bir şeyler yazmak için. LeBron'un Cleveland'a dönüş kararının ardından ona olan sempatimin ne kadar arttığını yazmıştım. Neticede yarım kalan bir hikayeyi tamamlamak adına kariyerinin en olgun döneminde evine dönmek her açıdan baktığınızda müthiş bir karar.

Ancak bu heyecanım ve sempatim Love takası sonrası biraz bastırıldı diyebilirim. LeBron'un Cavs'e gidip gençlere önderlik ederek şampiyonluk kovalayacağını umuyordum. Ama bu hayalcilikten başka bir şey değilmiş. Love takasından da anlıyoruz ki, LeBron eve dönme kararını alırken takımdan da sözler almış.

Kevin Love takasında 2014 Draft 1 numarası Wiggins ve 2013 Draft 1 numarası Bennett Wolves'a yollandı. Love kalitesi tescillenmiş bir oyuncu. Pozisyonunda ligin en iyi rakamlarına sahip olduğu tartışılmaz. Ancak, LeBron'un eve dönüş hikayesini güzel kılacak kısım; Irving, Wiggins ve Bennett'e önderlik ederek şampiyonluğa yürümesi olacaktı.

Hadi Bennett geçen sezon çok büyük patladı onu elden çıkarmayı göze alıyorsun. Ama daha önce hiç izlemediğin bir Draft 1 numarasından nasıl bu kadar kolay vazgeçebilirsin. Wiggins ve LeBron'un aynı anda sahada olduğu bir beş olur muydu bilmiyorum. Ama en azından Wiggins 2 numarada denenebilirdi bunu biliyorum. İnanılmaz potansiyelli bir oyuncu olduğu söyleniyor ve ben de şiddetle Cavs yönetimini pişman etmesini istiyorum.

Big 3 takaslarla kurulunca olayın tadı kaçıyor bana kalırsa. Cavs'in Big 3'si Irving-Wiggins-LeBron olsaydı, işte o zaman gerçekten bir hikaye yazılabilirdi. Takım içinden Big 3 yaratmak gerçekten özel bir iş. Ama bu şekilde olması benim hoşuma gitmiyor.

Ha başarılı olma ihtimali var mı? Çok çok yüksek. Irving-James-Love inanılmaz bir üçlü, iyi anlaştıkları takdirde Heat'in üçlüsünden bile iyi olma ihtimalleri var. Ama şunu da atlamamak lazım ki bu oyuncuların her biri geçtiğimiz sezon 'kendi takımlarının' süperyıldızlarıydı. LeBron James'in geçtiğimiz sezon yaşadığı Spurs hezimeti sonrası Bosh ve Wade'e nasıl salladığını biliyoruz. Haksız mı? Değil, ama yine aynı topa giriyor işte o noktada hata yapıyor.

Kevin Love başarıya oldukça aç bir oyuncu. Rakamlarla ligin altını üstüne getirmesine rağmen henüz tek bir playoff maçı oynayamadı. Bu noktada onun bir Big 3 kurulma teklifine hayır deme ihtimali yoktu zaten. Bu hırsı takım için ateşleyici faktör olacaktır.

Cavs mevcut gençlerle devam etseydi, isterse Big 4 olsun, yine göze batmayacaktı. Çünkü bunu kurmuş değil yaratmış olacaklardı. Ama bu şekilde gelecek şampiyonluklar, yine yeniden LeBron'un yanında süperyıldızlar olmadan yapamayacağı görüşünü ortaya çıkaracak. Big 3 'kurmadan' yapamadığı düşüncesi iyice baskın olmaya başlayacak.

Almışsın zaten 2 şampiyonluk, madem başka bir maceraya atılıyorsun dene işte şu gençlere önderlik etmeyi. 30 yaşına geldi elinde bir şey yok desen anlarım, ama her şeyi kazandı zaten. Yeni hikaye yazmak için geliyorsun, konu aynı.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder