21 Temmuz 2014 Pazartesi

Demba Ba Transferi


Moussa Sow'un birkaç sezondur ligde çok üst düzey performans sergilemesi sonucu kendi başına bir ekol oluşturduğunu görmekteyiz. Beşiktaş bu anlamda ilk denemeyi Niang ile yapmıştı. Faciayla sonuçlanan bu tecrübe, yönetimi Sow ekolünden bir forvete sahip olma amacı doğrultusunda biraz para harcamaya itti. Sonuç olarak 6 milyon euro karşılığında Demba Ba artık Beşiktaş forması giyecek.

Fikret Orman'ın geçtiğimiz aylarda yaptığı 'Kronik sakat oyuncuyu neden alayım?' ve '29 yaşında bir oyuncuyu al-sat yapamayız' cümlelerinin hedefindeki oyuncu olan Ba bugün Beşiktaş formasıyla idmandaydı. Ben başkanın bu açıklamalarını diğer takımları savuşturmak adına bir taktik olarak görüyorum çünkü açıklamalar ve transferin gerçekleşmesi arasında 1 ay gibi kısa bir süre var. 

Ba'yı değerlendirecek olursak, ciddi bir Premier Lig tecrübesi var ve kendini de bu ligde fazlasıyla kanıtlamış bir oyuncu. Moussa Sow ekolü demiştim, tam olarak o etkinin yakalanabileceği tipte bir forvet. Beşiktaş'ta Cenk Tosun, Mustafa Pektemek ve Ömer Şişmanoğlu forvet hattının yetersiz kalma ihtimaline karşı yapılmış mükemmel bir hamle oldu bana kalırsa. Yıllık alacağı para olan 2.5 milyon euro da bence kabul edilebilir bir miktar zira Ba form tuttuğu takdirde geçtiğimiz sezon Almeida'nın attığından çok daha fazla gol atacaktır. 

Kafalardaki bir soru işareti ise Beşiktaş'ın tek forvetli sisteme devam etmesi halinde 3 Türk forvetinin arkada harcanıp harcanmayacağı. Bu tip bir sistemde Ba ilk 11 çıkacaktır, büyük olasılıkla fiziksel olarak yeterli seviyede olmayacağından dolayı 90 dakikayı çıkaramayacak ve yerini sıklıkla Cenk Tosun'a bırakacaktır diye düşünüyorum. Mustafa Pektemek de bir şekilde oynama şansı bulur ancak Ömer'in durumu şu koşullarda ne olur bilemiyorum. Belki de bir sistem değişikliğine gidilebilir. 

Didier Drogba, Beşiktaş'ın Ba hamlesine şöyle bir yorum getirmişti:

"Türkiye Ligi'ni biliyorum. Herkesi tanıyorum. Bence Beşiktaş mükemmel bir transfer yaptı. Çok iyi bir golcü aldı. Ama herşeyden önce mükemmel bir insan transfer etti. Tamamen işine konsantre olan, futbolu iyi bilen, golü koklayan bir oyuncu aldılar. Tebrik ediyorum. Umarım bir şanssızlık yaşamadan Türkiye'deki keyili futbol atmosferine katkı yapar. Ona başarılar diliyorum"

Drogba'nın da dediği gibi inşallah sakatlık yaşamadan takıma bir an önce adapte olur ve katkı sağlamaya başlar. Biz Beşiktaş taraftarı olarak gözümüz kapalı güvenebileceğimiz bir forvete sahip olma kavramını unutmak üzereyiz.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder