25 Ekim 2016 Salı

16/17 Normal Sezon Ödül Tahminlerim

Yeni sezonun başlamasına saatler kala ben de tahminlerimi yazıyım dedim. Geçtiğimiz sezon öncesi yaptığım ödül tahminlerinde 6'da 0 çekmiştim. Bu yıl daha isabetli olmayı umuyorum.

MVP: LeBron James

NBA medyasının her dönem bir oyuncuyu parlatma projesi oluyor. LeBron James, 2000'li yılların sonunda başlayan 6-7 yıllık bir periyotta vitrinin en değerli parçasıydı. Sonra Stephen Curry ortaya çıktı. Splash Brothers PR'ı ile ön plana atılan Curry, rekorları alt üst etmeye başlayınca partneri Klay'den ayrı anılmaya başladı. Vitrinin en önüne ulaştığında medyanın desteği çoktan gelmişti. Kızı Riley Curry sıkça gündem yapılarak Curry'e iyi aile babası profili çizildi. O da iki MVP ödülüyle yerini perçinledi. Her şey mükemmele yakın giderken 2016 NBA Finalleri yaşandı ve LeBron bütün dünyaya kendi zirve periyodunun bitmediğini gösterdi. Riley Curry'nin tatlılığı değil, Ayesha Curry'nin çirkefliği gündem olmaya başladı. LeBron ligdeyken bu çalışmaların işlevsizliği kanıtlandı. Medya ne kadar ihmal ederse etsin, kupa onun ellerindeydi, ligin kralı oydu.

LeBron kendi hikayesini yazdı ve Chicagolu hayalet hedefini daha önce kimsenin yapmadığı kadar realist bir şekilde söyledi. Michael Jordan'ın 5 MVP ödülü var, LeBron'un 4. Hedef çok açık. Sezonu rölantide geçirse bile finallerde gösterdiği performans oylamayı etkileyecek. Çünkü yukarıda bahsettiğim o Curry parlatma döneminde LeBron'un hakkının yeteri kadar teslim edilmediği düşüncesi oluştu. Birkaç yıldır 'artık en iyisi değil' diyenlerin mahcubiyeti yeter. Bu ligin esas sorusu artık Golden State'in 75 maç kazanıp kazanamayacağı değil, LeBron'un Jordan'ı yakalayıp yakalayamayacağıdır. Benim MVP adayım LeBron.

DPOY: Hassan Whiteside

Whiteside'ı en ufak sevmem ama Kawhi Leonard'a üç kez üst üste bu ödülü vermeyecekler gibi hissediyorum. Bu ödülü uzunlara vermek çok eskilerden gelen bir takıntı. Kawhi ilerleyen yıllarda ödülü birkaç kez daha kazanabilir ancak bu yıl uzun tercih edilecek bence. Whiteside da içi boşalan Heat'te iyiden iyiye ön plana çıkıp, maç başına 4 blok ortalama ile ödülü alır.

6th Man: Brandon Knight

Suns'ta Devin Booker ilk 5 başlayacak. Brandon Knight'ı benche düşüren bu karar, onu otomatik olarak ödülün favorisi haline getiriyor. Sağlıklı kaldığı takdirde Jamal Crawford'ın Clippers'da verdiği katkıyı hayli hayli verir.

MIP: Dennis Schroder

Devin Booker mı desem diye düşündüm ama bence ödül Schroder'e gidecek. Hawks organizasyonu Schroder'e inanılmaz güveniyor. Artık ilk 5'e yerleşti, dakikaları epey artacak. Ayrıca ben Dwight Howard'ın da mini bir diriliş sezonu yaşayacağını düşünüyorum, bu Schroder'e de yarayacaktır.

COY: Mike D'Antoni

Bu yaz en beğendiğim koç hamlesi diyebilirim. Günümüz basketbolunun temellerini atan Suns takımının başında da D'Antoni vardı. Lakers ve Knicks maceralarında Suns günleriyle alakası olmayan bir basketbol oynatmıştı. Gerek kadro yapısı, gerekse organizasyonel yapı buna müsaade etmemişti. Şimdi elinde inanılmaz uygun parçalar var. Brad Stevens hocam ödül için 1 sene daha beklesin diyorum, adayım D'Antoni.

Çaylaklar hakkında çok bilgi sahibi olmadığım için sezon öncesi ROY tahmini yapmayacağım.

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder